الأحد، ١٦ كانون الأول 2018

Close
featured_news_image

تامر حسني يحقق رقمًا استثنائيًا في تاريخ السينما المصرية

بقلم: www.bisara7a.com | الجمعة، ١٦ تشرين الثاني

6700

حقق فيلم “البدلة” للنجم المصري تامر حسني رقماً استثنائياً لاول مرة في تاريخ السينما المصرية ونجح بالتربع على المركز الاول بتحقيق أعلى الايرادات في السينما وصلت الى 60 مليون جنيه منذ طرحه بمناسبة عيد الاضحى.

وعبّر تامر عن سعادته بتعليق مطول نشره على حسابه على انستغرام وقال: “مساء الورد على اغلى ناس …. في الحقيقة مش بحب اتكلم عن ارقام إيرادات افلامي بس سامحوني المره دي مضطر اتكلم وبتكلم وانا فرحان من كل قلبي “.

وتابع: “النهارده فيلم البدله حقق رقم إستثنائي اول مره يحصل حقق أعلى رقم في تاريخ السينما المصريه والعربيه داخل مصر وخارجها فاكان لازم أفرح ونفرح مع بعض وكان لازم التاريخ يشهد على التحقيق ده عشان كان حلم من احلامي لإني في الأصل مطرب”.

واضاف: “وكانت امنيتي أحقق ده في السينما ومش فكرة إيراد قد ماهو إجماع شعبي جماهيري على الذهاب للفيلم والإشاده به و ثانياً لإنه فكرتي … وطبعاً ده نجاح كل فريق العمل المحترم .. والروح الجميله الطيبه اللي كانت بينا هي السبب في ده، وفرحتي الثانيه لإن السنه دي البوم “عيش بشوقك” حقق اعلى مبيعات .. الحمدلله الحمدلله الحمدلله … اما عن فرحة عمري الكبيره بالنسبه ليا إن ٢٠١٨ السنه اللي شفت فيها إبني “آدم”. ربنا يحفظه ويجعله ظهر وسند لإخواته ويحميكم ويسعدكم انتم وإخواتكم واولادكم و آبائكم .. شكراً”.

نذكر ان فيلم “البدلة” من سيناريو وحوار أيمن بهجت قمر، إنتاج وليد منصور، قصة وبطولة تامر حسني، يشارك في بطولته أمينة خليل، ماجد المصري، دلال عبد العزيز، محمود البزاوي، حسن حسني، طاهر أبو ليلة، يمحمد سراج، ضيوف الشرف حسن الرداد، إيمى سمير غانم، أحمد زاهر، أحمد شوبير، مجدى عبد الغنى وتامر أمين.

1




Close
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!